RB12-14N3(L)(C)-serien
Liten i størrelse Men med mange funksjoner- Lett skyvemasttruck
- 1,2-1,4 tonn
- 48 Volt
- AC-drift
RB12-14N3(L)(C)-serien er utrolig rask og tilbyr høy produktivitet og eksepsjonell valuta for pengene i en lett skyvemasttruck. Denne trucken finner den rette balansen mellom nyskapende funksjoner og lave driftskostnader, noe som er imponerende i en truck på denne størrelsen.
Og med et utvalg av eksepsjonelle ergonomiske funksjoner vil den garantert bli en favoritt blant førerne. Justerbare seter og en rekke av justerbare kontroller gjør kjøreopplevelsen naturlig og utrolig intuitiv for førere av alle størrelser.
RB14N3C-modellen er spesialdesignet for kjøring mellom reoler. Den har det samme kompakte understellet og ytelsen, men løfter likevel til enda større høyder.
Modell | Kapasitet |
---|---|
RB12N3L | 1200 kg |
RB14N3C | 1400 kg |
RB14N3L | 1400 kg |
Hovedfunksjoner
Kompakt understell
With its small size, the RB12-14N3(L)(C) series is right at home in narrow aisles. The RB12N3L and RB14N3L are ideal for block stacking, while the RB14N3C is designed for drive-in racking.
Intelligent Cornering System
Trucken registrerer vinkelen på en sving og reduserer hastigheten tidlig for maksimal stabilitet og nøyaktig og kontrollert kjøring i svinger og passering av hjørner.
Stability Support System (S3)
Et omfattende system for stabilitetsstøtte inkludert Mast Tilt Control. Hydrauliske funksjoner som heving og vipping av mast optimaliseres automatisk sammen med en dempefunksjon for å gjøre plassering og henting av paller sikrere og raskere.
Myk bevegelse
En finjustert algoritme justerer hastigheten for heving av mast, vipping og sideskift for å forbedre produktiviteten og håndtere hastigheten.
MaxVision
Masten og førerhuset er fullt optimalisert for å gi føreren den best mulige utsikten hele veien rundt. Dette øker førerens trygghet, sikkerhet og produktivitet.
Hovedfunksjoner
Intelligent Cornering System
Trucken registrerer svingens utforming og reduserer hastigheten tidlig for å oppnå maksimal stabilitet og nøyaktig positiv kjøring i svinger.
360-graders styring (ekstrautstyr)
Føreren kan holde trucken i konstant bevegelse – og spare sekunder i hver eneste sving.
Stability Support System (S3)
Hydraulikkfunksjoner som heving og vipping av mast optimaliseres automatisk sammen med en
dempefunksjon for å gjøre plassering og henting av paller sikrere og raskere.
Nivåhjelpssystem
Registrerer førerens bevegelser automatisk og stopper automatisk når gaflene er nøyaktig på riktig nivå. (Kun ekstrautstyr for N3C-modellen)
Vippekontroll for mast (MTC)
Den automatiske dempefunksjonen absorberer uønskede mastbevegelser, reduserer hastigheten på vipping, sideskift og vinkel, og sikrer 80 prosent raskere stabilisering av masten.
Myk bevegelse
En finjustert algoritme justerer hastigheten for heving av mast, vipping og sideskift for å forbedre produktiviteten og håndteringshastigheten.
Flere funksjoner
Høyeffektiv regenererende bremsing
Dette gir mer effektiv kontroll og reduserer bremseslitasje.
Intelligent Cornering System
Trucken registrerer svingens utforming og reduserer hastigheten tidlig for å oppnå maksimal stabilitet og nøyaktig positiv kjøring i svinger.
Slitesterkt drivhjul
Drivhjul med lav slitasje betyr mindre vedlikehold og lavere kostnader.
Kjøretøysdiagnose og mappe for feilkoder
Raskere utført service samt forebygger skader.
Avansert innebygget datamaskin
Lagrer foretrukne innstillinger for effekt og hydraulikk for opp til 350 forskjellige brukere.
Stability Support System (S3)
Hydraulikkfunksjoner som heving og vipping av mast optimaliseres automatisk sammen med en
dempefunksjon for å gjøre plassering og henting av paller sikrere og raskere.
S3 - 2 (ekstrautstyr)
Arbeider for å justere maksimal kjørehastighet i forhold til aktuell lastvekt for best mulige nivåer for sikkerhet og ytelse.
MaxVision-mast
Denne maksimerer førerens synsfelt for økt produktivitet og sikkerhet.
Nivåhjelpssystem
Registrerer førerens bevegelser automatisk og stopper automatisk når gaflene er nøyaktig på riktig nivå. (Kun ekstrautstyr for N3C-modellen)
Vippekontroll for mast (MTC)
Den automatiske dempefunksjonen absorberer uønskede mastbevegelser, reduserer hastigheten på vipping, sideskift og vinkel, og sikrer 80 prosent raskere stabilisering av masten.
Mast med lav støy
Effektiv demping og nyskapende design bidrar til svært lave støynivåer under drift.
Modulær utforming
Begrenser antall deler i bruk, og det betyr at serviceteknikere kan ta med seg færre deler og utføre vellykkede reparasjoner ved første forsøk.
EasyAccess batterirom
Dette gir rask tilgang for kontroll og vedlikehold.
Kompakt design
Bredde på 1120 mm tillater enkel drift i trange rom.
Myk bevegelse
En finjustert algoritme justerer hastigheten for heving av mast, vipping og sideskift for å forbedre produktiviteten og håndteringshastigheten.
Komfortabelt førerhus, god utsikt og rask, nøyaktig gaffelposisjonering
Alt dette bidrar til å øke produktiviteten og redusere farene for tretthet hos føreren – også gjennom de lengste skiftene.
Oppbevaringsrom som er lett tilgjengelig
Inkludert ergonomiske gripestenger, lavt trinn uten fare for glidning og bred inngang som gir sikker og problemfri av- og påstigning.
Multifunksjons ergologikk-joystick
Denne intuitive og svært ergonomiske joysticken kontrollerer sju forskjellige funksjoner, inkludert løfting, senking, heving av mast og vipping.
Pedaler med bilfølelse
Pedaler er plassert i en kjent posisjon for intuitiv drift.
PIN-kodetilgang
Hindrer uautorisert bruk av trucken og holder oversikt over hvem som kjører til enhver tid.
Alternative fingertupp betjening
Integrert, fullt justerbar - og gir problemfri presisjon.
360-graders styring (ekstrautstyr)
Føreren kan holde trucken i konstant bevegelse – og spare sekunder i hver eneste sving.
Miniratt med flytende armlene
Ergonomisk justerbar for å redusere stress og minke fare for RSI.
Midiratt (ekstrautstyr)
Justerbar posisjonering med vippefunksjon.
Funksjoner i detalj
Hjelper med å forhindre farlig rask sving ved å bruke intelligent hastighetsreduksjon fra det øyeblikket trucken kommer inn i svingen, i stedet for å "sparke hardt" midtveis.
Når svingens utforming er registrert, reduseres hastigheten dynamisk ved starten av og gjennom hele svingen for jevnere og tryggere styring.